Mire jó egy esküvőszervező?

Mire jó egy esküvőszervező?

Mire jó egy esküvőszervező?
Miben tud segíteni Nektek, jegyespároknak?
Egyáltalán van értelme találkozni egy szervezővel, megbízni bármilyen feladattal?
Vagy csak felesleges pénzkidobás az egész?

Üdvözöllek, Hajnik Ágota vagyok, MenyegzőSzervező, Esküvőszervező.
Rajongásig imádom a Szerelmet. 🙂
Határtalan öröm és inspiráció számomra két ember őszinte szerelmét látni, azt a tiszta érzést, mely egy életre erős egységet kovácsol két különböző emberből.
Kiváltságnak érzem, hogy tudásom legjavával a szerelem szolgálatába állhatok és segíthetem a Jegyespárokat esküvőjük megszervezésében. Illetve az arra való boldog felkészülésben, hogy olyan csoda-nappá váljon házasságkötésük, mint amilyen földöntúli csoda lakozik az ő szívükben.
Feltöltődés és hála jár át mindig, amikor én magam is megfürdőzhetem két szerelmes boldogságában.
Ez az, ami közel 5 éve elindított az esküvőszervezői pályán és a mai napig óriási örömmel tölt el minden menyegzői megbízás kapcsán.

Minek nekem esküvőszervező? Kérdezed magadtól.

Az esküvőszervezés izgalmas mérföldkő, általában hatalmas lelkesedéssel vág bele minden Jegyespár. Manapság jóval többen kezdik el egyedül szervezni az esküvőjüket, mint 2-3 évvel korábban, így hát jogosan merül fel a kérdés: mi szükség az esküvőszervezőkre?
Érdemes-e időt szánni a velük való találkozásra, ha majdnem minden ott van a neten?
Érdemes pénzt költeni egy esküvőszervezőre, aki tök idegen, nem is ismeri a Jegyespárt?

Bizony, ma már tucatnyi infót találsz a neten:

  • Ötleteket tudsz gyűjteni Pinterest-en,
  • Fb csopikban és esküvői fórumokon kérhetsz tanácsokat a sorstárs menyasszonyoktól,
  • blogokban olvashatsz esküvői sztorikról, illetve kész koncepciókról,
  • tudsz Menyegzői Tervező Naplót vásárolni egy komplett szervezői tematikával.

Akkor hát mégis mi értelme szervezőt bevonni?

Engedd meg, hogy a saját szemüvegemen keresztül segítsek 3+1 lépésben választ találni a fenti kérdésekre.

0. Tapasztalat

Talán az egyik legfontosabb dolog, amiért érdemes akár csak egy találkozót megejteni egy esküvőszervezővel, hogy sokkal nagyobb tapasztalata és jóval szélesebb rálátása van az egész esküvői piacra.
Míg Te életed első esküvőjére (vagy első nagyobb lélegzetvételű esküvőjére) készülsz, addig egy szervező már túl van jó pár esküvőn, rendezvényen, és nem titok, ezzel együtt egy halomnyi bakin, tanulságon, amiket örömmel átad, ha megkéred rá. Vagy csak kérdezel tőle.

Minden szervezőnek az a leghőbb vágya, hogy valamilyen formában segítsen Titeket, Jegyespárokat, a tudásával, a tapasztalataival könnyebbé és boldogabbá tegye a Nagy Napotokat, illetve az arra való felkészülést.

1. Esküvői tanácsadás

Mivel egy esküvőszervezőnek sokkal nagyobb tapasztalata van az esküvők megszervezésében és lebonyolításában, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban tud segíteni a problémáitokon.
Tudom-tudom, most valószínűleg az jár a fejedben: „de hát nem is ismer minket, hogy tudna segíteni?”

Egy esküvő megszervezése bizalmi feladat. A szolgáltatókkal a legféltettebb álmaitokat kell megosszátok. Minden családi nehézséggel, párkapcsolati gubanccal együtt, totális belátás a magánéletetekbe. És a Nagy Napon a legbensőségesebb pillanataikban lesznek veletek a kiválasztott szolgáltatók.

Nem véletlen, hogy kezdetben bizalmatlanok vagytok, féltek beengedni egy idegent a magánéletetekbe. Pontosan ezen oknál fogva, az első találkozók arról szoktak szólni, hogy a Pár és az esküvői szolgáltató beszélget, face to face látják egymás reakcióit, személyiségét, beszélgetnek az elképzelésekről, hogy kiderüljön megtudnak-e kölcsönösen bízni egymásban, tud-e az adott szolgáltató segíteni a Párnak, vagy inkább más kollégát javasol maga helyett. Mindannyian másak vagyunk, más az ízlésünk és ez így van jól, ettől szép színes a világ.

Szervezőként úgy gondolom, hogy csak akkor érdemes Nektek is és nekünk szolgáltatóknak is elvállalni egy munkát, ha mindannyian azt érezzük az együttműködés valóban sikeres és gyümölcsöző tud lenni. Különben semmi értelme az egésznek, mindenki nyűgként fogja megélni.

Tehát a tanácsadás nem úgy kezdődik, hogy ismeretlenül összetalálkozunk és puff neki, mondd mi a problémád én meg megmondom Neked a tutit, mert ilyen nem létezik, még a legtapasztaltabb szervező sem tudna ismeretlenül hasznos tanácsokat adni. Egy tanácsadást a személyes találkozó előzi meg, ahol számtalan szempontot vizsgálunk szervezőként:

  • milyen a személyiségtípusotok,
  • milyen habitusú emberek vagytok a Pároddal együtt és külön-külön,
  • milyen az ízlésvilágotok,
  • egyenként és közösen mit tartotok igazán fontosnak az esküvőtök kapcsán, stb.

Mindezt azért, hogy utána a feltett kérdéseitekre olyan válaszok érkezzenek, amik számotokra a lehető legjobbak. Nem csak úgy hasra ütésszerűen mondunk valami frappánsnak tűnőt, mert azzal cseppet sem tudnánk segíteni Nektek.

Miben tudtok tanácsot kérni?

Lényegében bármivel kapcsolatban kérhetitek egy szervező tanácsát az esküvőtöket illetően. Ha van egy nagy elakadásotok, valami nagy dilemmátok, vagy csak az eddigi tapasztalatainkra vagytok kíváncsiak, hogy elkerüljétek a bakikat, a súlyos tanulópénzt, ezenfelül esküvői szolgáltatók ajánlásában is kérhetitek a segítségünket, a forgatókönyv megírásában és pontosításában, stb.

2. Az esküvő megszervezése

Megéri több százezret fizetni egy esküvőszervezőnek?

Jogosan merül fel benned a kérdés, hiszen korábban ennyit nem biztos, hogy kifizettél egy összegben.
Szeretném először azzal a tévhittel kezdeni, hogy egy esküvőszervező nem nélkületek és a Ti tudtotok nélkül dolgozik, vagyis nem úgy segít szervezni, hogy azt sem tudja Nektek mire van szükségetek. A legfőbb aggodalmat ez szokta jelenteni. Ahogy fentebb is írtam, minden szervezői munkát egy ingyenes és kötelezettségmentes személyes találkozó előz meg, ahol megismerkedtek a szervezővel.

Egy valamire való esküvőszervező nem nélkületek, hanem szorosan Veletek karöltve, a Ti elvárásaitok mentén szervez. Nem tesz olyat, amit Ti nem szeretnétek, hiszen az álmaitok valóra váltásán fáradozik.

Egy esküvőszervezővel több hónapon keresztül, gyakran egy teljes évig működtök együtt. A szervezői díj, amit kifizettek neki, ennek a közel egy évnyi munkának az ára.

Mégis miben tud segíteni egy esküvőszervező?

Eléggé összetett egy esküvőszervező feladatköre, de nézzük a legfontosabbakat:

  1. Segíteni tud a számotokra legjobb esküvői szolgáltatók felkutatásában, a velük való egyeztetésekben,
  2. Segít a szerződéskötésekben (hogy minden pontosan úgy történjen a Nagy Napon, ahogy megálmodtátok),
  3. Bemutatja a legújabb trendeket és újdonságokat,
  4. Segít minden felmerülő kérdésben, ami az esküvőtöket illeti,
  5. Intézkedik helyettetek,
  6. Elvégez helyettetek feladatokat, ha Nektek kevés az időtök, vagy nem szeretnétek sok apró-cseprő teendővel bajlódni,
  7. Segít átvészelni a nehéz pillanatokat,
  8. Titeket támogat és az álmaitokért képes mindennel, mindenkivel szembeszállni,
  9. Segít elkerülni a bakikat,
  10. Őszintén elmondja minek mi a hátulütője,
  11. Segít kordában tartani a költségvetést,
  12. Segít megtalálni a legkedvezőbb, legjobb opciókat, hogy ne merüljön ki idő előtt a büdzsétek,
  13. Mindig jó pár lépéssel előre gondolkodik, hogy az apró mozaikokból egy csodaszép kép álljon össze a végén, pont olyan, amilyet Ti megálmodtatok,
  14. Ha valamin változtatni, variálni kell, azt úgy és akként teszi, hogy a végkifejlet tökéletes legyen (igen egy rendezvény esetén elég csak egy apró változás és borul minden),
  15. Folyamatosan egyeztet a többi szolgáltatóval (akár helyettetek is) és a Nagy Napon leellenőrzi, felügyeli a munkájukat, hogy minden pontról pontra úgy történjen, ahogy megbeszéltétek,
    a szerződések pontjait betartatja,
  16. Felelősséget vállal életetek megismételhetetlen napjáért, annak minden történéséért,
  17. A Nagy Napon pedig lebonyolítja, koordinálja az esküvőtöket.

3. Az esküvő lebonyolítása

Pontosan mit is jelent az esküvő lebonyolítása?

Ezt sokan összetévesztik a ceremóniamester feladatkörével, aki valójában arra hivatott, hogy állandóan látható, hallható legyen, vezesse az esküvő menetét, foglalkozzon a násznéppel, fenntartsa a jó hangulatot, még akkor is, ha az ifjú Pár elmegy fotózkodni, vagy szusszan egy cseppet. Tájékoztatja a vendégeket, hogy mikor mi következik, összedolgozik a többi szolgáltatóval. Csak, hogy a leglényegesebbeket említsem.

Az esküvő lebonyolítását egy másik személy végzi, jellemzően esküvőszervezők, akik a nap folyamán végig a háttérben tevékenykednek. Ha csak a lebonyolítással bízzák meg őket, akkor a Nagy Nap előtt a forgatókönyv minden részletét átbeszélik a Párral és aznap pontról pontra mindent betartanak, illetve betartatnak.
Ők fogadják a helyszíneken a többi esküvői szolgáltatót, tájékoztatják őket, ha valami változás történik.
Összefogják egy csapatként az esküvői szolgáltatókat, irányítják őket, hogy minden a helyén legyen és közben mindenki jól végezze dolgát.
Állandóan résen vannak, pl. figyelik, ha valahol pici csúszás történik, vagy korábban kell szervírozni pl. a welcome drink-et, vagy a vacsorát.
Elegyengetik a szolgáltatók közötti konfliktusokat, nézeteltéréseket.
Folyamatosan előre gondolkodnak és minden felmerülő problémát (mert minden egyes rendezvénynél vannak problémák) megoldanak úgy, hogy abból senki semmit nem érzékel.
Bármilyen kérdéssel, nyűggel lehet hozzájuk fordulni.

Vagyis, kívülről minden hibátlanul zajlik, olyan rendben és tökéletességben, ahogy Ti megálmodtátok és Nektek, ill. a családtagjaitoknak, vendégeiteknek csak élveznetek kell felszabadult boldogsággal a nap eseményeit, mert a háttérben van aki, mindent kézben tart.

Állítom és tapasztalom, hogy mindenkinek máshogy van szüksége az esküvőszervezői segítségre. Én magam senkit sem fosztanék meg a szervezés örömeitől, mert valahol ez a közös készülődés is segít a Pároknak még szorosabbra fűzni a kapcsolatukat, ad egyfajta meghittséget is, megerősíti a kettejük közti köteléket.

Arra biztatlak, nyugodtan vágj bele egyedül az esküvőtök szervezésébe és ha elakadsz, vagy túl nő rajtad az egész, akkor pedig bátran kérj egy személyes találkozót szervezőktől, igen akár több kollégával is találkozz. Lehet kiderül jól fogsz a továbbiakban is boldogulni egyedül, lehet találtok egy olyan együttműködési formát, ami őszinte nyugalmat hoz számodra. Csak légy nyitott, ne zárkózz el a szervezői segítség elől.

Én azt tapasztalom, hogy sokszor egy beszélgetés is elég, amikor megerősítést nyer sok elképzelés, amiben korábban kételkedett a Pár, néha már a tudat is rengeteget jelent, hogy van mellettetek valaki, akire bármikor számíthattok.

 

+1. Kerüld az ingyenest

Nagyon kecsegtető olyan esküvőszervező segítségét kérni, aki azt állítja ingyen dolgozik Nektek, ám ettől óvnálak Titeket. (Most biztos nem leszek túl szimpatikus pár kolléga számára.)

Tisztázzuk, hogy egy esküvőszervező abból él, hogy esküvőket szervez, segít a Jegyespároknak, ez a munkája, ebből keresi a kenyerét, különben éhen halna.

Az ingyenesnek vallott szervezőknek mindig van egy fix szolgáltatói köre, akikkel leszerződött, hogy ha visz nekik munkát, akkor azért jutalékot kap. Tehát a többi szolgáltatóra pakolja rá a díját.
Szerintem ez több szempontból sem tisztességes. Egyrészt a mai világban ma már senki sem elvakult, az ilyen stiklik mindig kiderülnek és tök nagy csalódás mind a Párnak, mind a többi szolgáltatónak.
Másrészt nem korrekt hazudni, vagyis azt állítani, hogy ingyen dolgozik valaki, amikor ez messziről sincs így, sőt az ingyenes szervezőnek is Ti fizettek, csak nem egyenesen a kezébe adjátok a pénzt, hanem egy másik (akár több) szolgáltatón keresztül jut el hozzá ugyanaz az összeg.

Mivel az ingyenes esküvőszervezőknek szerződött partnerei vannak, így lényegében abban érdekeltek, hogy olyan szolgáltatókat javasoljanak Nektek, akik jutalékot fizetnek. Nem az az elsődleges céljuk, hogy a Ti elvárásaitoknak, igényeiteknek legmegfelelőbb szolgáltatót ajánlják. Szerintem ez sem korrekt.

Ezek tények és mellett az én véleményem, a döntés a Ti kezetekben van.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem lehettek elégedettek az „ingyenes” esküvőszervezővel, de fontos, hogy tudjátok, mi az, amit kockáztattok.

Bízom benne, hogy ezzel a kicsit hosszúra sikerült beszámolóval segíteni tudtam Neked az esküvői készülődésben. Ha kérdésed adódna, nyugodtan írj nekem erre az e-mail címre: menyegzorefel@gmail.com, vagy keress bármelyik elérhetőségemen.

Mosolygós menyegzőre készülődést kívánok, 🙂

Hajnik Ágota
MenyegzőSzervező ~ Esküvőszervező
www.menyegzorefel.hu
+36-30-329-94-66

Nyomj a lenti gombokra, ha Te is hasznosnak találtad a cikket és lájkold a Facebook oldalunkat!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Írd be az eredményt *